Kattis Dockor

Alla inlägg den 17 september 2015

Av Katti - 17 september 2015 17:57


Som jag sa i ett tidigare inlägg, angående Midnight Sun Barbie, fick vi lämna in lite förslag på hur dockan skulle kunna tänkas se ut. Här är mitt förslag... En kycklinggul sidenklänning i enkelt snitt. Tror jag snodde grundidén från nån Style Barbie-klänning. För att den inte ska vara helt öppen, med den där svankragen/puffärmen, sydde jag in lite blank, svart jersey, ā la ett fusklinnne - och ett par korta byxor i samma tyg. 





*jösses*

Av Katti - 17 september 2015 17:47


Just nu önskar jag att TheBarbieCollection hade kvar sin katalog. Det hade varit så mycket enklare att gå dit o söka information än att lite planlöst leta på Internet. Fast iofs inte så planlöst i det här fallet, då jag vet vad dockan heter. Ska i alla fall rådgöra med min Augustyniak-bok först. Just det. Den hade nog inte funnits på TBC trots allt. 

Radiant in Red var en Store Exclusive, för Toys 'R Us i början av nittiotalet - vilket givetvis det galet stora, knälånga, fluffiga håret och hennes enorma ögon redan talat om. 


 1276 TRU Radiant in Red, 1992

Antagligen märkt 1991 då. 


Lite konstigt mönster i ögonen. Jag såg henne lös i en auktion/annons o kunde givetvis inte låta bli att klicka hem den vackra rödtotten. Vi har, för länge sen "vuxit" ifrån det här håret o de stora ögonen, för att inte glömma den puffiga klänningen med guldglitter i tyllen, men hon är söt i alla fall. Får se hur länge hon stannar hos mig. 

Av Katti - 17 september 2015 17:35


Vad är en typisk Barbie? Frågan kom upp häromdagen och det finns ju inget svar på det. Jag lallade igenom mina fotoarkiv idag igen och plockade ut lite bilder på lite random dolls, helt oredigerade med dammtussar o skitiga o rufsigt hår - bara för att visa på hur de kan se ut. Iofs vet de flesta som vet vem jag är att dockor inte har ett allmänt utseende. Det finns massor av ansikten att välja på sedan tidernas begynnelse, skulle man så vilja. 


Helt utan inbördes ordning eller någon som helst indelning: 





'




















En typisk Barbie. Så kan hon se ut :) 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards