Kattis Dockor

Alla inlägg den 16 september 2015

Av Katti - 16 september 2015 22:55


Ester o Serafina... 




Av Katti - 16 september 2015 22:50


Sydney hittade Barbies solhatt i gömmorna o adopterade den direkt. 


 -

-

Av Katti - 16 september 2015 22:43

Har haft ytterligare lekstuga med dockor o provat lite kläder. Cassie valde mellan kjol o byxor till kattröjan. Åsså snodde hon Kens glasögon. Passar henne bra, tycker jag. Ruth släpar som vanligt på Serafinas Lucifer. 


Ruth & Cassie


 -

 '

 -

 -

 -

Av Katti - 16 september 2015 22:15

Har en okänd docka från Jakk's Pacific. Köpte hennes lös (o säkert naken) på nån auktion, Tradera eller eBay för många år sen. Har ingen aning om vem hon är. Om "nån" alls. Dvs om hon alls har något namn. Vem hon är är, tycker jag att hon är söt! Hon har fina ballerinahänder och standardkropp med böjbara ben. Här bär hon en Barbieklänning som passar henne väl, även färgmässigt. 


Av Katti - 16 september 2015 22:00


Ur Arkiven igen då... Hittade några bilder på Flavas-set jag köpt. Vet att jag köpt fler av dem i kartong så det är lite konstigt att bara finna de här. 

Flavas var en kortlivad sidoserie Mattel gjorde under 2000s första årtionde. Lite häftiga o långt från Barbies glamour. Lite skitig gatrock. Eller hip hop. För det är vad de är- Hip Hoppare o rappare. Typ. Deras kartonger är utfällbara till ett gathörn. Det är kedjor och bara midjor, mössor o överdimensionerade byxor till killarna. Dockorna kommer med extra tillbehör och kläder. "Tatueringar" till ägaren.

Det var fyra tjejer i olika storlekar och två killar. De hade artikulerade kroppar och en av tjejerna hade en konstig överkroppsställning - hon var sned, antagligen för att imitera dans. De hade en delad torso med rätt lös överdel - o lösare blev den med tiden. 


Happy D


Tika 

Baksidan på alla boxarna är rätt häftig med klotter och alla boxarna öppnas upp till ett eget gathörn för varje docka, Nu har jag inga bilder av detta ser jag. Dockorna kommer med en hållare man fäster i bakgrunden så de kan stå där o se cooola ut. 


Liam

Kläder till Liam. Det finns inte så mycket kläder till killar o jag passade på när de "sålde ut" dem i vår lokala butik. 

Ior

Av Katti - 16 september 2015 21:15


Hittade den här bilden i arkiven också - o sanningen att säga minns jag inte omständigheterna kring den, men min magkänsla säger mig att det är dottern som lekt med alla dockorna o Ior-figurerna o satt upp dem för fotografering. 


Ior tillhör mina favoriter och jag har några olika stoppade figurer - några har jag fått av vänner i USA o några av mina barn. Dockorna är från mina lekfamiljer. Ser nu att Jenny inte är den Jenny jag trodde - hon bara råkade ha på sig Valentine-dockans kläder. Måste kolla vem hon är! De andra är Vicky, Tommy, Linda x-Jenny, "Ginny" och Ronny. 

Aha, tror hon är Poinsettia Jenny

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards