Kattis Dockor

Alla inlägg den 15 juni 2015

Av Katti - 15 juni 2015 09:52


Jag väntar fortfarande hem ett gäng dockor från damen jag köpte gudinnan av - och denna vackra docka. De kommer i omgångar via en annan tjej :) Möt här en Mackie Holiday som jag har önskat mig i evigheter. En annan kompis sålde den vita versionen o jag sa till honom att "hade det varit den svarta...." Nu har jag henne, om än inte i sina originalkläder. De har, som de flesta av Mackies skapelser intrikata broderier, även på huvudbonaden. Det enda jag inte gillar är allt guldglitter i ögonskuggan men det kan jag leva med. I original hade hon örhängen med hängande stjärnor i olika julfärger. Hennes klänning var svart i grunden. 


J0950 2006 Holiday Barbie by Bob Mackie



Bild från BarbieCollector:



Av Katti - 15 juni 2015 09:42


En kvinna sålde bort en massa dockor hennes mor hade samlat på sig och en av dem var en av gudinnorna. Jag blev helt salig när jag hann först till henne! En av de tre grekiska gudinnorna. Sen många år tillbaks har jag Goddess of Wisdom - köpte henne tyvärr naken och utan sin uggla, det här är Goddess of Beauty, den första i Classical Goddess Collection. Helt komplett! Hon är så fantastiskt vacker. Hon kan verkligen stå bakom sitt namn som skönhetens gudinna, Venus eller Aphrodite, beroende på varifrån du kommer. 


 #27286 Goddess of Beauty, 2000
The Classic Goddess Collection



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards