Kattis Dockor

Alla inlägg den 25 april 2015

Av Katti - 25 april 2015 13:00


Vandringarna runt i fotoarkiven gav mig en del. Bland annat hittade jag de här bilderna. Tjejerna är supersuddiga i helbilden o närbilderna visar ett par rufsiga brudar. Just nu har jag tappat namnet på dem men de är Jakk's-dockor. Den ena såldes bland annat via Paradise som modeller till deras virkbeskrivningar (borde vara den med vita trosorna). Jag måste leta fram dem igen! Om inte annat, för att kolla o jämföra lite detaljer med nyare dockor. 

Redigerat: Jakk's Girl Force Bianca är namnet på en av tjejerna, den mörkare. Den ljusare, grönögda har jag sett under namnet Lola, men med tvåfärgat hår. 


De har en lite mer gummiaktig yta än Barbiedockor, stora händer och ganska stora fötter. Om jag minns rätt kan de inte ha Barbies skor. Idag finns det så många olika dockor att någon annans docka borde kunna dela garderob och framför allt skodon med de här. Skor är ju alltid ett problem när det kommer till udda modeller. 


Lite irriterande är det, att jag inte kommer ihåg vad de heter. Man tror att informationen ska finnas tillgänglig för evigt men när minnet sviker och man inte ens vet vad man ska googla på, då blir det besvärligt! Jag vet så väl men det ligger precis utom räckhåll för minnet. 


Lola?  


Girl Force Bianca

Av Katti - 25 april 2015 12:30


Det här setet pockade liksom på en dubblering. Visserligen följer det med två knallrosa tallrikar och gröna slushglas (kan ju inte vara cola i alla fall, när glas o sugrör är i samma färg som det osynliga innehållet - som sagt. helgjuten plast...)

Sushibrickan (i trämönstrad plast) är i alla fall kul o ser ut som lite ris och lax inrullat i svart sjögräs. Dock är det tryckt på små "puckar". Ätpinnarna är av modellen klädnypa och sitter ihop i ena änden. En japan jag känner hade just såna ätpinnar, fast de försvann vid nåt tillfälle, så han fick nöja sig med gaffel o kniv som oss andra. Eller om han åt med sked? Minns inte. Han har en skada som gör att han inte kan hantera dubbla bestick, så han får maten färdigskuren. 


Sushi! 

Av Katti - 25 april 2015 12:15

...här bor i staden...

Priserna skiljer något mellan Sverige och Norge ser jag. Vår egen butik i stan tar 59 kronor för tillbehörsseten. Kläderna har de inte så de kan inte jämföra. Köpte bagaruniformen för att ha tillsammans med baksetet. Mössan är gjuten i plast. Fusk. Det är långt från Kens grillförkläde med metallverktyg och hög hatt i tyg. Idag är allt helsytt/tryckt och gjutet i plast. 


 

 Köpte ju setet med muffinsplåten tidigare men ville ha bagardressen också. 


Måttsatsen är i formen av rosa hjärtan... Vispen funkar givetvis inte alls, men den är i alla fall gjord i flerfärgad plast och inte helt i rosa, eller turkost, eller gult eller lila, eller nån annan knasfärg tillbehören haft under åren. Den ser nästan ut som nåt riktigt! 


Har hittat lite fler bagare i mina arkiv. Titta här

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards