Kattis Dockor

Alla inlägg den 14 april 2015

Av Katti - 14 april 2015 22:14


Jag deltog i Integritys ITBE-lotteri i år igen. Integrity Toys Basics Edition. La in om två lotter - o vann båda. Av sex tjejer, är fem svarta eller färgade i olika nyanser. Alla kommer i sexiga underkläder. Jag hade gärna lagt in om fler lotter, då tjejerna är übersnygga men nöjde mig med två, Love Roulette och Audacious. 



~~~~~~~~~~~~~~~


Den första är en Vanessa Perrin och hon är tillsammans med Poppy min favorit bland Integritys dockor. Det är nåt med den där plutmunnen! Integritys Steffie. Hon kommer i en röd teddy o svarta stayups. Hennes hudfärg kallas Light Honey och hon har sandblont hår. Vanessa har ett par höga plattformspumps med band som korsar benet. 


15030 ITBE Love Roulette, Vanessa Perrin



 Så snygg!! 





 ~~~~~~~~~~~~~~~


Den andra tjejen är ny för i år. Hon har ett nytt ansikte, Finley Price är hon döpt till. Eller ansiktet. Hennes hudton kallas FR Black och hon har "valnötsbrunt" hår. Det kändes lite kul att köpa ett helt nytt ansikte bland mina första Integritymodeller. Audacious/Finley har en body i lila satin under svart spets, o givetvis svarta stay-ups. Ett par hällösa svarta pumps avslutar det hela. 


15031 ITBE Audacious, Finley Price





Av Katti - 14 april 2015 22:06


Sweet Freedom Susie... Hon är en av alla coola o snygga Integritys Color Infusion-dockor, och närmare en av dockorna i fjolårets Love Revolution-serie. Jag har köpt henne i andra hand, så hon har inte sin ordinarie kropp, utan kommer med en Poppykropp. Just de här kan vara lite svåra att matcha med nåt annat, då de är lite grå i tonen. 


Klänningen följde med så hon skulle slippa resa naken. Nedan syns en av Integritys promobilder av henne med de kläder hon såldes i. 

 Jag är ju svag för svarta och asiatiska dockor o Susie tillhör den andra kategorin. 


~~~~~~~~~~~~~~~


 Se mer här.

Av Katti - 14 april 2015 17:51

Create a Monster. Här är andra killen från setet med vampyren :)  Det är en namnlös gargoylekille i grå "sten". Alla delar är löstagbara (som iofs alla MH) och man kan kombinera dem lite som man känner för. Det blir Fusion om nånting. 




Vingarna är separata och sitter fast i ett par hål i torson.

Av Katti - 14 april 2015 17:28

O apropå Cupid.... Monster High leker med ord och namn och det här setet är inget undantag. Vampyrdottern Draculaura och sonen till en varulv, Clawd är ju ett par... Setet kallas Forbitten Love. Jag fotograferade dockorna innan jag ens visste om det här. Köpte dem löst och var för sig, av en kompis och först senare fattade jag att de hör ihop! 


 


~~~~~~~~~~~~~~~


  

Draculaura har lim på kinden. Antagligen sån't som smitit från limmet i skallen. Har faktiskt inte känt på dockorna för att se om de har limskallar eller inte. Hennes örhängen är små hjärtan med fladdermusvingar. Draulauras lilla husdjur är en fladdermus som heter Count Fabulous. 



 

~~~~~~~~~~~~~~~



  


I mina gyllene skor....


Apropå husdjuren då. Jag missade ju att få med mig Clawds husdjur, en underlig bullbagge, eller bulldog med vingar. En gargoyle bulldog, vid namn Rockseena. Gulligt. Not. 

Här är (en av) Draculauras lilla fladdermus: 


~~~~~~~~~~~~~~~

 

Vampyrer, katter, varulvar och en o annan udda karaktär. Det har det blivit av Monster High... 

*suck*

Av Katti - 14 april 2015 16:04

Monster High hade en figur som jag missade med en hårsmån när en kompis sålde sina MH en o en. Det var en Cupid. Eller Chariclo Arganthone Cupid som hennes hela namn är. Monster Highs lilla kärlekskerub är jättesöt, samtidigt som hon är "läskig"- Jag grämde mig lite över att jag inte hann med att få henne. Det är som sagt, långt från alla monster jag vill ha, men hon är en av dem. 

Samma tjej visade mig på Ever After Highs Cupid och de hade bra pris på henne på en onlinebutik i USA så Nikki köpte henne till mig! 


BDB09 Ever After High - Cupid, 2013



 

Vingarna sitter löst runt halsen på henne med en ring. 


Av Katti - 14 april 2015 13:27

Fick hem en låda med bland annat några Monster High-dockor häromdagen och en av dem var Catrine deMew. Igen. Insåg just att hon är min andra Catrine. Och inte den sista. Det sista tror jag bara. Inte säkert på något sätt. Har köpt lite lösa MH av kompisar i USA som än väntar på att skickas hit och nån av dem kan vara Catrine. Eller tvillingarna. 


Hur som haver. Catrine deMew. Den här tjejen kom med sin väska o lite annat, Lite papper o sån't. Catrine är i Scaris, City of Fright med sina konstattiraljer. Hon är ju artist och målar tavlor av sina vänner, bland annat. 


  



 Bältet med målarpennor har hon givetvis på sig som hon målar sina tavlor med. 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards