Kattis Dockor

Alla inlägg den 28 mars 2015

Av Katti - 28 mars 2015 22:30

Hon såldes till halva priset och även om jag är inte är superförtjust i dockans massproducerade ansikte, gillar jag hennes hårfärg i två blonda toner, svartglittriga byxor, men än mer hennes tillbehör. En stor kameraväska och givetvis innehållet som brukar finnas i dess, en kamera - på stativ. 


X4829, I Can Be - a Photographer, 2011

Lite annorlunda är hon ju, med sin ögonskugga i rosa toner. Håret är dock urläckert med en gyllene och en vitblond nyans. 

 Kameran är en fånig liten kompakt men det fåniga upphävs av det snygga stativet. 

Av Katti - 28 mars 2015 22:18


Har lagt ännu en Totally Hair-docka till samlingen. En brunett Barbie har stått på önskelistan länge. Pratade med en vän i Holland o hon sa att den här tjejen fanns till försäljning hos dem. Här i Sverige såg vi henne aldrig. Vi hade ju Ultra Hair Barbie (blond), Ken och Whitney, med Steffies ansikte. Ingen brunett. O definitivt inte en Totally Hair-version. De hette som sagt, Ultra Hair hos oss. Trodde det var lika över hela Europa. Knepigt. 


 

1117 Totally Hair Brunette Barbie, 1991


Brunette Barbie har samma smink som Whitney och samma hårfärg och -stil, liksom samma blå klänning. Det som skiljer är förstås ansiktet. Barbie har sitt Superstar-ansikte medan Whitney har Steffies ansikte. 

Blonda Barbiedockan och Ken fanns i Sverige, tillsammans med Whitney i samma klänning som brunetten här. Och samma hår som brunetten för den delen.

Av Katti - 28 mars 2015 19:28


Har letat som en galning efter bilderna på mina två svarta Lara. Eller Barbie då. Jag satte ju ihop en ring av svarta tjejer och när jag hade dem framme lekte jag lite med de två Lara-systrarna. Den ena är On Location: Milan och den andra Generations of Dreams AA, båda väldigt mörka i hudtonen. 




~~~~~~~~~~~~~~~~


 


Av Katti - 28 mars 2015 17:43


Fast nä, Stark är det ju inte, utan Banner. Men jag har hittat Hulken i alla fall. O som jag sa, han skulle inte rymmas i de andras kartonger. Hahahahaa! Han är lika lång som de andra men dubbelt så bred. Det här blir mitt nästa projekt. Eller om jag köper hem en Hulk en annan dag. Har bara sett honom i Narvik än o de här figurerna är svindyra där o översätter man det till svenska pengar... Nåja. Vi får se. Kanske, kanske inte. De har några stycken på "min" butik. 



En jämförelse med några av de andra Avengersfigurerna: 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards