Kattis Dockor

Alla inlägg den 15 mars 2015

Av Katti - 15 mars 2015 15:12


Sista Stylin'-setet jag har just nu, är klädälskarna o trendsättarna Summer och Barbie. Rotade ögionfransar, med varierat resultat och trendig kläder att mixa o matcha. 


Summer har ett par gröna kamobyxor till en vit tanktop med texten I  FASHION med ett glittrigt, rött hjärta. Kanske inte riktigt vad man förknippar med den sportiga Summer, men hela looken med jeansskjortan och det vita bältet funkar. Barbie bär sin signaturfärg, kanllrosa i en glansig topp. Den knäpps med kardborre i ryggen. Till det bär hon en lackkjol med vit jerseyfront och svarta lackränder. 


 CCM06 Stylin' Friends Summer & Barbie, 2014




 Detaljerade väskor i helgjuten plast. 


 Summer kommer med ett par höga sneakers. 

Av Katti - 15 mars 2015 15:02


Under 2014/2015 kom två nya kompisset i Styleserien. Samma konstellation med Barbie/Raquelle och Barbie/Summer. 

Som i tidigare set, är kläderna delade och matchningbara med varann. Boxen har tagit upp rosenmönstret i Barbies tröja. Det är en av de roliga grejerna med Style-seten, vare sig dockorna kommer ensamma eller tillsammans med en kompis, boxen får en del av kläddesignen, kring innerlinern som ser ut som en tidningssida, eller ett löp. 


Barbie har svart topp, med rosenmönster, till ett par mjuka blå byxor och en syntetskinnjacka. Jag hoppas att den håller bättre än äldre tiders lack- och lamékläder har gjort. I vårt klimat kanske det klarrar sig bättre än i de kladdiga temperaturer mina vänner i USA har. 

Raquelle bär en röd "skinnkjol" till en skjortblus i grå jersey och blå denim. 


 CCM05 Stylin' Friends Barbie & Raquelle, 2014




Raquelle har en ful blå fläck på kinden. Såg den sen jag deboxat och trodde det kanske hände en olycka under tiden, men det är tydligt att hon har den redan i lådan. En liten blå prick på kindbenet. O skelögd är hon...


 Väskorna har fått lite merarbete och är rätt detaljerade - om än i helgjuten plast. 


 

 Barbies skor är så snygga! 

Av Katti - 15 mars 2015 14:55


Den andra setet innehöll Barbie och Summer, i mer sportiga kläder. Summer är ju den sportiga vännen och om Barbie ska hänga runt med henne krävs det lite mer casual wear. 


Favoritplaggen i det här setet är Barbies blomming byxor och häftiga tröja med drömtryck. Den lilla pälsvästen är söt! 


BDB42 Stylin' Friends Barbie & Summer, 2013






 

Av Katti - 15 mars 2015 14:46


Får väl kalla det här en favorit i repris då, eftersom jag fotat dem tidigare. Glömde dock lägga upp bilder när jag köpte dem så vi kör väl ett Style-race här nu då med dem alla i kartong. 


Barbie och Raquelle. klädda för mingelparty. Raquelle är supersnygg i den här boxen. Barbie är en vanlig tråkig, blåögd blondin. Kanske Raquelle är lika tråkig hon, för de som ser brunetter dagligen, men för mig är hon vinnaren i lådan. Hon påminner om Katrina Kaif, Bollywoods största stjärna. Vad som är bäst, är att kläderna är separata. Det är top och kjol, inte hopsytt i en enda onsie. Allt för att kunna mixa o matcha lite, om man så vill. 



BDB41, Stylin' Friends Barbie & Raquelle, 2013




Av Katti - 15 mars 2015 14:11

Det blir lätt rörigt när man håller på med dockor. Deboxing, kläd- o kroppsbyten. Sofie fick sin en ny o ledad kropp. Har lite ont i tummarna efter att ha slitit i två huvuden för att få av dem utan att ha sönder nånting - och tre par örhängen - som är än jäkligare att få ut. De har en liten hulling som biter sig fast i hålet i örat och det händer att pinnen till örhänget går av. Får man bara ur den ena så man ser var hullingen sitter, är det lättare att få ut den andra, då de är spegelvända. Har knipsat av hullingarna så det ska gå lättare att hantera örhängena framledes. Måste bara ta reda på dem nu så de inte försvinner! 


Sofie med ny o fd kropp... 

Av Katti - 15 mars 2015 14:08


Tja, det är inte Frank vi pratar - utan Barbie. Tittade noggrant på alla nyare Barbie jag hade liggandes efter lite deboxing och klädstrip och insåg att de alla har exakt samma ögon. Så trist. OK, en person har oftast samma ögonfärg genom livet men när det handlar om dockor vill man gärna se lite olikheter. Annars är de ju alla samma samma med lite olika frisyrer och en o annan ögonfrans. 



Av Katti - 15 mars 2015 13:42

Så vad var det då? Den dyraste klänningen? Pink & Fabulous Barbie - med en klänning i lamé o tyll. Hade ju gärna sett snyggare tyllkjol, än nödlösningen Mattel gjorde med den här. Jag vet att de kan. Eller kunde. Hade varit snyggt om den faktiskt hade varit i nivåer, snarare än sydd i volanger på en underkjol av polytaft. Underkjolen hade gärna fått vara som den är, men det vore trevligare med ytterkjolar i lager. Tittade på tre olika dockor för att få en överdel som såg ut för nånting. Lite upphottad version av 40-årsjubileumsklänningen. Eller njae. Men pinkifierad. 


BFW18 Pink & Fabulous Barbie, 2013



Den är ganska fabulous ändå. 


Ville ha en svart modell till klänningen o funderade vem jag hade som kunde passa beskrivningen. Jamen självklart! En Chandra! Plockade av henne originalkläderna o slet ur hennes örhängen (de var ÄNNU mer besvärliga att få ut, än de ovan!) och gav henne den nya klänningen. Glömde halsbandet.. Det försvann nånstans och dök upp långt efter att jag fotat klart. 


Av Katti - 15 mars 2015 12:00


Jag hade lite problem igår. Jobbar på ett litet projekt och insåg att jag behövde en modell. Pratade med tjejerna uppe på Ringo o sa att jag hellre handlar hos dem än på "den andre butikken", vilket gjorde dem glada. När jag sen behövde skaffa mig en modell blev det ändå den andra affären - den ligger lite närmare. Stod i valet o kvalet om jag skulle köpa en av de nya Beach-dockorna (Barbie låg nära till hands) eller ta en rosa klänning med tillhörande docka. Blev den rosa. Kanske dumt. De kan ju finnas kvar på TRU i Luleå... Nåja. Nu blev det som det blev o dockan deboxades för att hjälpa till med projektet. 

Som det ser ut idag - är det en av de dyraste klänningar jag köpt. Med smycken och skor. Dockan har redan ramlat ner i *bort-bingen*. Bild kommer separat... 


Annat i butiken: 

Style Beach Glam eller vad sjutton de nu heter. De här ska det blir så småningom. De har platta fötter. I "normal" Barbiestorlek o inte stora blaffor som alla andra, tidigare plattfötter haft. 



En annan tjej jag varit sugen på - tills jag såg henne live. Alldeles för dyr för en blond bimbo. Hade hon de facto haft det där häftiga regnbågsfärgade håret, hade jag nog funderat en stund till. Nu? Not so much.  


En häftigt dockus. Vad som är trist, är att de alltid har förtryckta möblemang på väggarna. Man kan liksom inte bestämma själv var köket ska vara, eller var man vill ha badkaret. Men stort o fränt är det. Måste se om jag hittar en bild på den där bilen i garaget. Den har ögonfransar på strålkastarna fram. Finns ju att köpa till vanliga bilar också om du vill pimpa din egen. 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards