Kattis Dockor

Alla inlägg den 13 mars 2015

Av Katti - 13 mars 2015 21:12

Stylin' Friends Summer är en av mina nya favoriter. Jag gillar hennes hårfärg och bruna ögon till de knallröda läpparna. Hon fick behålla sina byxor men snodde tröjan och skorna från Raquelle. 


 Två nya favvotjejer. Sofia o Maria. 


Hon ser kanske lite skelögd ut men det är mest en synvilla. I hennes fall gör det inget för jag ÄLSKAR den här tjejen! Hon heter numer Sofia och ingår i gänget av polare kring Ester. Eat your heart out Barbie, Ester's in charge. 
Summer/Sofia har galet långa ögonfransar, men de är jämnt klippta och sitter snyggt, så än får de vara som de är. Blir de för vildvuxna o rufsiga måste de ansas. 

"Stylin' Friends Summer" - aka Sofia.

Av Katti - 13 mars 2015 20:52


Jag deboxade lite dockor häromdagen och blev glatt överrraskad när några av dem INTE hade skallen fullproppad med lim. Några av dem hade dock det och en var stenhård. Stylin' Friends i tre olika versioner. En duo saknas men den har jag köpt för länge sen och deboxat. 


BDB42 Stylin' Friends Barbie & Summer, 2013
CCM05 Stylin' Friends Barbie & Raquelle, 2014
CCM06 Stylin' Friends Summer & Barbie, 2014

    


Barbie: lim, Summer: mycket lim, Barbie: inget/lite lim, Raquelle: inget lim, Summer: lite lim, Barbie: stenhård!

Än en gång, VARFÖR?!????? 


Av Katti - 13 mars 2015 20:30


Beställde lite nytt från Toys 'r Us och bland annat de två Chelseadockorna jag saknar av Vintersyster-seten. När de då dök upp i brevlådan, fick jag en dublett. *suck* Mailade dem o fick till svar "Det blev fel i bilderna... blablabla". Men va fan. Jag gjorde allt för att får RÄTT docka (o ett set kläder) så har DE gjort fel o jag fick inte det jag ville. O nu är det slutsålt. 

Nåja, har två av tre. Får kolla om den tredje finns kvar i Narvik. Chansen finns ju. Fast där är hon ju mycket dyrare. 


Den andra dockan har "stickad" helgjuten plastmössa i lila. Hennes tröja matchar nog Barbies byxor om jag minns rätt. Måste kolla det där. 

 CCJ15 Life in the Dreamhouse Chelsea, 2013

Av Katti - 13 mars 2015 20:05


Ännu en Catwalk Kittie har hittat hit. Det här är Sienna, en cremefärgad kisse med gröna ögon. Hon har rotat hår i två nyanser, rött och en solgul nyans. Sienna har fötterna och svansen i behåll och kom klädd i sina originalkläder. Inga andra tillbehör. Man får vara glad för det lilla :) 

Sienna behöver ett spabesök för att få ordning på de där trassliga lockarna. Tur nog har hon inte fastnat i några kardborrar :) 

En charmig kisse med två färger i ansiktet, knappt synliga. Smörkola. Eller smör o kola :)

Av Katti - 13 mars 2015 19:51

Monster High Power Ghouls. En galen katt härjar på gator o torg under nätterna o kastar ruttna gargoyleägg omkring sig. Vem är denna illbatting? Nyheterna (Monster High Gory Gazette) svämmar över av hennes kaotiska påhitt. För det är vad hon gillar. Att skapa KAOS! Hon kallas för Cat Tastrophe. Vem är katten bakom masken?? 


Y7301 Monster High - Power Ghouls, Toralei Cat Tastrophe, 2013

Asst Y7298, Only at Target





Av Katti - 13 mars 2015 19:45

Drabbades av en smärre monsterinvasion häromdagen. Zombies o vampyrer (nåja en i alla fall) o en massa varkatter. Skoj Skoj Skoj. Jag är ingen samlare av Monster High per se, men jag gillar några av alla karaktärerna de har. De är så ofantligt många att samla på dem, skulle innebära en samling i paritet med den jag redan har av Barbieansikten. Inte lika många men de är väl över femtio olika figurer idag. Har inte en susning faktiskt men, det lutar väl åt det hållet. 



~~~~~~~~~~~~~~~


Först ut, två rasslande skelett. Originalet heter Skelitta Calaveras. Hon är dotter till Los Eskeletos. Hmm... Nåja, i spansktalande delar av sydamerika, är Day of the Dead väldigt stort och den här mexikanska tjejen rockar ben. Eller nåt. Vad hon inte gör, är sjunger. Hennes kompis här, är en CAM, Create a Monster. Ett av seten är en massa lösa ben som du bygger ett skelett av - med en blå peruk. Min tjej har fått en rosasvart - som hör till nåt annat CAM-set. Den matchar hennes klänning. 


-

-

-

~~~~~~~~~~~~~~~

 

Åsså varkatterna. Saknar tvillingarna ännu, men det är bara en tidsfråga. 

 

Först ut att presenteras är Catrine. Catrine DeMew. En likvit kisse med blålila hår. Hon är dotter till en varkatt. Nähä? 

Catrine DeMew i Scaris, City of Frights.


~~~~~~~~~~~~~~~

Min favoritkisse är Toralei med efternamnet Stripe, här i två versioner, den ena omklädd.

Toralei har den häftigaste röda hårfärg. Två toner, varav en slinga är tigerrandig. 


-

Toralei, den första. 


Toralei som Cat Tastrophe, i en Toralei fashion. 


~~~~~~~~~~~~~~~ 


Schwarze Katz, det hette ett vin man drack när man var tonåring. *isch* Svarta Katten i det här fallet är Catty Noir och den första av dem, Catty på scenen. Hon gjorde detta, sista uppträdande, sen klev hon av scenen, tog på sig tonårsgarderoben o drog till Monster High, där alla de andra monstren håller till. 


Catty Noir sjunger för Fredag den 13e. 


~~~~~~~~~~~~~~~

 

CAM - Create a Monster. Det fanns delar att göra en rosa varkatt också. Till setet fanns ett par gigantiska öron men de följde inte med min barhuvade kisse. Jag vet inte vems kläder hon bär men jag gillar den nakna och öronlösa katten! 


-

-

Råttor på skorna. Antar att det inte är svarta pantrar, utan just råttor :)  


~~~~~~~~~~~~~~~

 

CAM, Create a Monster, den här gången en vampyrkille. Jag väntar hem hans kompis också. I samma box fanns det två figurer. En rosa vampyr, som kan vara Draculauras brorsa - eller avlägsna kusin, who knows? Den andra figuren var en gargoylekille. 

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards