Kattis Dockor

Alla inlägg den 5 mars 2015

Av Katti - 5 mars 2015 23:46


Hämtade ut en kartong på posten idag, som rest från en kompis i USA. Några dockor o mer kläder. Har inte gått igenom just nånting i klädväg ännu, tänkte ta med mig en väska till jobbet i morgon då jag har en massa dö'tid mellan tågen, o jag har gott om tid att titta igenom det. Ska ta med mig kameran också då kanske. 


En av dockorna som kom. Eller snarare ett huvud som kom var Maria. Ursprungligen var det en Twilight Bella men Danielle har rotat om henne med rött hår. Hon är så lik min kompis Maria, så det är det namn hon fick. Det är vad vår tredje dotter skulle ha hetat också, om vi nånsin fått en till. 



Maria snodde kroppen från en tjej som följde med henne från USA. Får leta en annan så småningom. Kanske en Raquelle duger. Kläderna hon bär, hör till en Integritydocka. 


Av Katti - 5 mars 2015 20:15

Ur arkiven: 

Barbie for President. Toys 'R' Us hade en specialserie med Barbie i olika karriärsval. Vid ett tillfälle var hon presidentkandidat med färdig partyklänning och allt. De låg väl inte i samma serie direkt, men de är alla kvinnor i karriären! Hon har varit till månen flera gånger. Eller åtminstone skaffat sig en rymddräkt. 

Presidentkandidat har hon varit några gånger sen 1992. Det var det året Bill Clinton vann! Inte Barbie. 


Första gången var Barbie svart eller vit. Hon var den första svarta kvinna att vara presidentkandidat! Första kvinna till det, tror jag! Om än en docka. Hahahhahaaa. 


 3940, Barbie for President 1991


Fantastiskt vacker Barbie med Star Spangled-klänning. 



"For the Office". En kostym, röd förstås. Senare har varit blå i olika nyanser och Inaugural-klänningen har varit röd. Men alltid i amerikanska flaggans färger. 





Av Katti - 5 mars 2015 10:27


För den som försöker komma in på min sajt, vill jag bara meddela att min värd har problem med en av sina serverparker. Den ligger på en plats som haft svåra problem med stormar på sistone och det har slagit ut en del av verksamheten. Det jobbas febrilt på att få igång alltihop igen och jag kan bara hoppas på att det inte ger en massa merarbete för min del, utan att de bara "pluggar" i alltihop igen. 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards