Kattis Dockor

Alla inlägg den 23 februari 2015

Av Katti - 23 februari 2015 16:40


En dansande ballerina med, för evigt klädda ben och fötter med tåspetsarna i backen. De här dockorna brukar kunna vara några av de vackraste asiatiska dockorna ocn när min COOP-butik sålde ut sina gamla Barbiedockor kunde jag inte låta bli att köpa henne. Hon är min andra version av en Ballerina "Lea" (Asian Barbie). Mitt första huvud sitter på en Hard Rock Café-kropp. Den här tjejen ska också få en ny kropp vid tillfälle. Om jag tar henne ur boxen. 


 

 BCP14, Mix & Match Ballerina, 2013


 Så söt! 

Mix'n Match. Lite fånigt. Det enda du kan göra är att flytta en kjol från en docka till en annan... Iofs har jag inte plockat henne ur kartongen - men hon har säkert hål i ryggen så man kan slänga ditt de där févingarna också. 



Av Katti - 23 februari 2015 15:29

Dolls of the World Sumatra/Indonesia, för dagen klädd i en klänning värdig en Bondbrud - som säg... Solitaire. Det var ju Oscarsgala inatt och hon såg det hela från soffan hemmavid. 


Mattan är en musmatta - perfekt till Barbie :) Dyr för att vara en dekoration men de är så läckra! Hittade ljusstaken i en loppis, skulle haft lite julgransljus att sätta i den. Ska kika in på COOP i Narvik vid nåt tillfälle. De hade fina dekorationsljus som kan passa. Såg i Boden före jul o köpte dem inte. Dumt! De hade garanterat passat. Har en till ljusstake som är lite större - mer en kyrkmodell om man så vill då, om man jämför med Barbie. Det skulle dock bli lite svårt att tända alla ljusen samtidigt då ett säkerhetsavstånd är mätt i mänskliga 7cm. Det är ungefär 7cm mellan ytterljusen! 

KLS

Av Katti - 23 februari 2015 14:45


Har fått hem en av mina grails. Så länge jag har tittat på henne o önskat att jag hittat en prisvärd docka av henne åsså till slut hittade jag en till ett vettigt pris. Var o hälsade på en kompis med en annan samlarkompis för flera år sen o hon hade denna och hon hade tagit henne ur boxen o vi klädde av o på henne. Testade lite olika kläder. Så läcker! Redan då föll jag för hennes exotiska utseende. Hon har Goddess ansikte och rotade ögonfransar. 


 

L4688 Kimora Lee Simmons Barbie, 2007




En sak jag brukar irritera mig på - är glitter. Glitter o glitter. O KLS Barbie har glitter på ögonlocken. Tjockt med glitter ditlimmat - o dessutom har det hamnat lite här o där kring ögat. 



 Snygg handväska! 


 

En liten väskhund skulle hon också ha med sig. 


~~~~~~~~~~~~~~~~~


Tyvärr hade personen jag köpte henne av, tejpat fast "skyddspapperet" (tidningspapper!!) på plasten framtill - för den räckte inte ända runt, så nu har boxen en stor klisterblobb mitt fram som jag ska försöka få bort. Det finns medel som kan lösa upp klistret utan att försöta plasten men jag har inget hemma just nu. O tidningspapper... TIDNINGSPAPPER!? Man lägger inte en docka i NÄRHETEN av tidningspapper. Möjligen om man först slagit in dockan i separat silkespapper och en plastpåse på det - o SEN det där äckliga trycksvärtepappaeret. Trycksvärtan, inte bara luktar o avger en svår-att-få-bort-lukt på plast och tyg, det färgar dessutom av sig. Speciellt på ljusa tyger och vinyl. Tidningspapper och dockor. Not a good combo! 

 


Av Katti - 23 februari 2015 14:15

S står för Serafina. Eller? Egentligen är det Sindy men min diva har fått sin egen prinsessäng. Hon ska få nya sängkläder för det där babyblå setet som hör till Sindy är inte hennes grej. Alls. 




Av Katti - 23 februari 2015 13:30


Ett litet kliv in i fotoarkiven. Köpte det här setet för ett par år sen. Har sett många bilder av olika set, de fanns i flera olika färgsammansättningar, där stolar, bord och tillbehör var i andra färger än mina. Grönt eller rött. Minns inte alla färger jag sett.  


Tror att det saknas några delar till det här campingsetet, som stekpanna och gryta. Vattenspann, tallrikar o annat. Men elden finns med och kaffepannan. Den som haft setet innan har klistrat fast alla lösa små stickers på tält och sovsäck. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards