Kattis Dockor

Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Katti - 3 februari 2015 14:53


Apropå kläder. Har ett par andra plagg jag behöver identifiera. Den ena är till Barbie, helt klart. Men vad heter den? Skipper har en likadan från 1984 med en grön kjol vill jag minnas. Barbies är blå. Eller är den till Skipper? Känns lite för stor för att vara hennes o kjolen är märkt Barbie. Kan det vara en My First Barbie Fashion? Det saknas ett par sockar och ett par ljusblå sneakers men de senare har jag säkert ett par extra liggandes nånstans. Katalogbilderna har en mer stickad version i softare färger, men det är oftast promotionfoton o de stämmer inte alltid med slutprodukten. 





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Den andra dressen då. Kan det vara Sindy? Inget jag känner igen alls. Men färgerna ger mig Sindyvibbar. Det är en tutu-liknande klänning, antagligen en konståkningsdräkt med djup urringning fram. Ska förmodligen vara en body under, i rosa eller gult eller nåt. 

Av Katti - 3 februari 2015 14:46



Så galet det kan bli. Jag köpte de här kläderna i en lot. Eller snarare, en kompis köpte dem men vi delade på bytet o jag ville ha tajtsen och tröjan. När jag fick tröjan funderade jag en stund vad jag tyckte om den. Lite konstig. Det fanns Disneytryck med bland kläderna så jag hade förhoppningen att denna också var en sån. Icke så. Sen när jag satt o letade nåt helt annat i mina skannade journaler, dök den här bilden upp. Det är ju för sjutton en Rockers Fashion! Den där kjolen fanns ju inte o givetvis inte heller pannbandet i gul spets (vad jag minns, resterna är nog kasserade) men de är inte omöjliga att reproducera på nåt sätt om man så vill. Ett par gula sneakers kanske jag har nånstans. Didn't see that one coming. Skoj! 

Fortfarande inget jag skulle köpt o butik antar jag men det är himla skoj att identifiera kläder man hittar o att det var till Rockers Diva blev ju ett litet plus i kanten. 

Helt galet. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards