Kattis Dockor

Alla inlägg den 6 januari 2015

Av Katti - 6 januari 2015 20:33


Lottie är en engelsk docka, framtagen för att vara en docka som mer liknar barn än modedockorna gör. Modedockor är fantasier - o det är väl Lottie också , men Barbie etc är mer för framtiden och vad man vill bli, Lottie är ju här och nu. För barn. Hon finns i många versioner o jag har köpt två av dem. Piraten sökte jag efter, för i butikerna jag sett dem fanns hon inte. Köpte henne online till slut. Dessutom är hon rödhårig, vilket blev ett plus för mig :)
Den svarta Lottie-dockan har vardagskläder på sig. Många av dem har "stickers" på kläderna, de sitter med kardborre. Alla kläderna är separata (åh, vad jag saknar det hos Mattel!!) o inget är modellerat direkt på kroppen. Nä, moderna, barnriktiga plagg i naturnära material. Har inte deboxat nån av dem men det finns de som gjort det. 




 


Lotties hemsida finns en film där de beskriver henne - och dessutom finns bilder på en pojke! Grabbar är alltid i minoritet i dockvärlden. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards