Kattis Dockor

Alla inlägg under december 2014

Av Katti - 13 december 2014 00:02


Igår och idag har det firats med Luciatåg över hela landet. I Falun finns ett kondis/fik som har ett Luciatåg i fönstret. Ska se om min syster kan fotografera det i år igen. Har bett henne. Vet inte hur ofta de haft det här tåget uppe men 2008 fanns det i alla fall. 








Av Katti - 12 december 2014 10:00



Av Katti - 11 december 2014 19:07

För en massa år sen köpte jag lite stickade kläder på Tradera. Kom i kontakt med tjejen som gjorde dem och beställde lite mer kläder av henne senare. Hon fick lite stickmönster av mig som tack för hjälpen. Den här kappan är ett av alla plaggen hon gjorde, med tillhörande mössa. Ofta var det hela set, med tröja, kjol, handväska och jacka i samma garner och färger men ibland olika mönster. 


Ljusare än såhär blir det inte hos mig den här årstiden. Den blå polarnatten. Hela världen är ljusblå när det är som ljusast. 



Jag fick inte Ester att stå stilla i snön så hennes boots är nästan helt dolda. Taxen står nästan ovanpå snötäcket. Han flyter väl på sin mage :) 



Den lilla jultaxen kommer från Åhléns. Eller stora, beroende på hur man ser det. 



Åsså en ful ren från Rusta. Den jag har i päls, från Kremmerhuset i Narvik är mycket snyggare! 

Av Katti - 11 december 2014 19:05


Ester är den lyckliga tjej som vunnit Cruz som pojkvän. 


 De matchar varann med sina solblekta slingor. 

Av Katti - 11 december 2014 18:39

En kompis till mig sålde sin Cruz till mig och han kom i brevlådan häromdagen. Så himla glad!!! Hade jag bara fått tag i Auden från samma serie vore det perfekt! Det är Dynamite Girls: Love Revolution, Take it Easy Cruz. Lite laidback sådär, i tshirt o rutig skjorta till ett par vita shorts o sandaler. Åsså är han ju en av få "blonda" Cruz. Normalt är han mörkt brunet men den här killen kommr med solblekt hår och ljusa slingor. 


Kartongen är en "tråkig" brun skokartong med färgglatt band runt om. Det trista med Integrity's dockor är, att de ingenstans på lådan, har information om vad dockan heter. Det står oftast bara på shippern, dvs ytterkartongen som dockboxen/lådan kommer i. 

Han har varit ur kartongen så Timmy bara knöt in honom med dubbelknut igen. Trodde jag skulle få bråka med knutarna men de släppte så fint.  



 Nätet satt runt huvudet. Det hjälper dockorna att behålla frisyren. 

 Lite lösa hårstrån som irriterar mig! 

 Grönblå ögon och en tredagars stubb. Snyggare än Ash stubb! 



 Ryggsäck i jeanstyg o skinn.


 Barfota utan strumpor o skor. Nej, sandaler har han ju. Välgjorda sådana. 

Av Katti - 11 december 2014 10:00



Av Katti - 10 december 2014 10:00



Av Katti - 9 december 2014 10:00



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards