Kattis Dockor

Alla inlägg under oktober 2014

Av Katti - 5 oktober 2014 19:38


Barbie Loves Elvis var den första versionen av Elvis Mattel gjorde. Samma docka användes sedan i den första dockan i The Elvis Presley Collection. De har fångat honom snyggt, tycker jag, med locken i pannan och det sneda leendet. 


#17450 Barbie Loves Elvis, 1996



 Barbie har givetvis sitt reproansikte. Bobbysocks. 


  

En av Elvis signaturkavajer :) X antal år senare finns en Barbie Elvis med guldkavaj.  

Porträttlikt?  


 (lite suddigt här då)


Gitarren har Elvis tryckt på lådan.  

 En gammaldags mikrofon :) 

Av Katti - 5 oktober 2014 16:45

Har några New Kids on the Block-grabbar och när jag ändå satt o redigerade bilder fick de följa med i jobbet. Hasbro har gjort några serier av de här killarna och jag har köpt alla lösa nedan. Joey iklädd endast sin blå väst i fuskläder. Hahaha, insåg just. Som det har fallit sig är det tre grabbar på "J". Joey, Jordan och Jonathan. Saknar de två D-na i nuläget. Donnie och Danny. Donnie som idag spelar snut i Blue Bloods. 


Joey


Jordan


Jonathan


~~~~~~~~~~~~~~


 Stämpeln på Joey, Hasbro 1990. Tiden går! 

Av Katti - 5 oktober 2014 16:14


Den allra första dockan med asiatiskt utseende var Oriental Barbie. Hon gav namnet åt ansiktet som sedan använts på Barbies asiatiska vänner, Miko, Nikki, Nia och Kira eller Marina som många av dem hette i Europa. 

Oriental Barbie var en av de första Internationals, det som senare blev Dolls of the World. Hon kommer från Hong Kong och bär en gul cheongsam. 


 

#3262 Oriental Barbie, 1980 


  

Av Katti - 5 oktober 2014 16:03


Den första Irish Barbie är en jättesöt grönögd Steffie med lockigt rött hår. Jag har köpt tre dockor i kartong tror jag! Kanske fyra? Det här är i alla fall min senaste. Plasten är gulnad av ålder, liksom åtminstone en av de andra jag har. De dockor som sålts i Sverige har inte drabbats lika hårt av förgulningen. Måste ha nåt med temperaturer och klimat att göra. När jag fick hem dockan efter x antal veckor, eller månader insåg jag att boxen är signerad av designern, Janet Goldblatt. Jag som hade tänkt deboxa henne! 


 

#7515 Irish Barbie, 1983


 Söt som en irländsk sommardag!


Boxen är signerad av Janet Goldblatt!

Av Katti - 4 oktober 2014 20:00

Sharon Zuckerman är designern bakom Rödluvan och vargen. Två dockor finns med det här huvudet, den andra är Alice i Underlandet. Många är de, som inte gillar det pga dess storlek. Det är ett stort huvud. Lite överdimensionerat men jag känner till människor som har stora huvuden och ser ut att kunna vara ungefär i skala med det här. 

Little Red Riding Hood har många detaljer i kläder och tillbehör och det tar en stund att hitta alla. Vargen ser lite "ful" ut där han har blicken på hennes tuttar och tungan utanför! Det är ju trots allt en samlardocka så ramaskriande morsor på andra sidan pölen har väl inte sett det. 


N3245, Little Red Riding Hood and the Wolf, 2008 



Hungrig kille! 


Dockan är en Silver Label

Av Katti - 4 oktober 2014 19:30

Den andra dockan jag beställde från Harrod's var The Coach. Också en überhypad docka, då den lilla bagen innehåller en läderväska. Ja, tillverkad i äkta läder. Rött sådant, för att matcha resten av hennes härliga engelskinspirerade garderob. 


 



En Lara igen 


Tygpåsen som innehåller väskan. Har inte öppnat den! Tänk om det inte är nån väska i den! 


Ursnygga skor, i grunden bruna, målade i rööt o blått med små gulddetaljer.  



Gold Label,

Av Katti - 4 oktober 2014 19:15

En kompis tipsade att Harrod's hade två eftersökta dockor på rea. Jag chansade på mobilen o la in en beställning - o lyckades! Precis innan jag skulle på semester kom postbudet o ringde på dörren o levererade dem. Fantastiskt välpaketerade var de. 


Den ena dockan var Hervé Leger Barbie med kläder designade av Max Azria. 


#X8249 Hervé Leger by Max Azria Barbie, 2013

Gold Edition:


Louboutin/Glimmer 


Det var mycket diskussioner angående hennes "nakna" ögonbryn när hon släpptes. Många har fyllt i dem, men jag tycker det ger henne ett tufft utseende med de grå ögonbrynen. 







Svart läderkorsett utanpå den enfärgade röda typiska Hervé-bandklänningen 



Av Katti - 4 oktober 2014 19:00


Bara-för-att. Två hunkar. 


Basics Model #17 och Texas A&M University AA


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards