Kattis Dockor

Alla inlägg under oktober 2014

Av Katti - 12 oktober 2014 21:44

Ru Paul här är en av tre dockor tillverkade av Integrity och designad av Jason Wu. Han gjorde en del Janaydockor förr och många av dem är integrerade med Integrity idag. RuPaul är enligt texten på boxen 99% plast, 1% kvinna :) Typiskt att jag fick tag i just den här dockan i kartong för just den har jag även i löst skick. Hade varit kul att få en av de andra dockorna. RuPaul är en häftig transa :) Kurvigare än många andra dockor! 


 





Av Katti - 11 oktober 2014 17:17


Jag samlar normalt sett inte kläder i kartong. Gamla kläder. Vintage. En kompis sålde dock Francies Polkadots 'n Raindrops och jag är galen i regnkappor. Ofta är sjalen borta om man får tag i kappan begagnad och stövlarna kan vara besvärliga att få tag i. Så jag slog till o köpte en NRFP Francie Fashion. 


#1255 Polka Dots 'n Raindrops, 1965 

Av Katti - 11 oktober 2014 14:01


Lilla söta Kelly in India har sålts i separata boxar. Jag snubblade över en auktion en gång o har sedan fått veta att det finns fyra versioner av henne. De varierar något mellan åren, beroende på tygvalen förstås. Grunden är densamma - i samma färgval. 



 


 



De här två tjejerna i lila/magenta skiljer sig något åt i färger och mönster. 


Av Katti - 11 oktober 2014 14:00


Plockade ner den blå indiskan från hyllan o tog några bilder. Jag har så himla svårt för den här dockan. Hon ser ut som om hon målat läpparna efter för många glas vin. Hon har en annan modell av blus under draperingen. En helblå blus med puffärmar. De andra indiskorna i min ägo har ärmlösa blusar/topar. 


 



Hennes halsband är en stel ring med en röd sten på, en "choker". 



Söta örhängen i hjärtform. De är i nån form av guldmetall/metallmålad plast (ett under att öronen inte färgats, men det kanske tyder på att det är plast) med rödemaljerat hjärta och en vit kristall. 





Rosettringen känns lite underlig men jag vet inte... Röda plastringar på bägge händerna. Därtill har hon röda skor och en rosa borste i kartongen! 


Av Katti - 11 oktober 2014 11:47


Ett par av de Barbie in India-boxar jag har. Fd kollegor köpte dem i Indien till mig vid två tillfällen och släpade hem dem, tillsammans med en av brudarna varje gång. Så fantastiskt snällt. O jag betalade nog inte mer än trehundra kronor för båda boxarna. Bara brudarna säljer för sjuhundra, var sig det är indier som säljer dem eller inte.


De finns i en mängd olika färger men jag har här två ur senare års serier, med "Generation Girl Barbie". Enkla kläder. En röd och en grön. Båda bär örhängen i guldfärg och ett snävt pärlhalsband med guldkulor. 


 Grönt, orange och guld


 Rött, vitt o guld




Av Katti - 9 oktober 2014 23:21


Jag har nu delat några set och dockor ur min samling av indiska Barbiedockor. Det är inte alla jag har, men faktiskt de allra flesta! Ville lägga in dem tillsammans, därav överflödet av färgglada indiskor. Jag hittar inga foton på min första Barbiebrud och heller inga foton på en Barbie i blå sari. Kan inte ta några nya just nu då dockorna är i sovrummet och det är ockuperat av min sovande make. Inser dock att jag hoppat över två dockor jag redan fixat bilderna till. Nåväl. de får komma senare. Har även fyra små Kelly in India som ska få ett eget inlägg. 

Av Katti - 9 oktober 2014 23:11


Ken fick också en egen utgåva i indiska kläder. Ansiktet är inte använt mycket. Faktiskt bara till en orientalisk prins ur en Barbiefilm och Ken in India. Han är väldigt snygg! 

Färgerna i singelboxen skiljer sig från Ken i setet med Barbie. Den här är mer lågmäld i turkost och beige/ naturvitt och de alltid närvarande gulddetaljerna. 


 


Av Katti - 9 oktober 2014 23:08


För något år sen kom en presentask med Barbie och Ken i samma låda, Barbie & Ken in India. De matchar varandra i färgstarka kläder. Rosa, turkost och limegrönt. Åsså guld förstås. 






Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards