Kattis Dockor

Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av Katti - 12 augusti 2014 23:17


Tjejerna har följt med på semester och de ska ut på galej ikväll. Efter lite rotande i garderoben fann de något att bära allihop. Verkar som om kvällens tema är lila o svart. Med lite rosa o silverfärgade inslag. Ruth o Ester vägrade byta kläder o tycker att deras byxor o toppar duger dag som natt! Det alla saknar är någon form av handväska! 



Ping, Serafina o Milly

Serafinas silvershorts tillhör en Model Muse o hon kan egentligen inte ha dem. Hahahaha! Det syns inte under den långa toppen. 


Dionne o Chandra hittade något lila.


O Ester o Ruth träffade en afrikansk prins. A Prince in Bel Air? New York? Dalarna? 


~~~~~~~~~~~


En närmare titt på tjejerna: 


Serafina

Toppen tillhör Style Raquelle, shortsen On Location Milan. 


~~~~~~~~~~ 

 

Milly

Milly's klänning hör till Steffi Love. Minnie Mouse Glamour Fashion. Väskan som tyvärr helt har släppt i ytan och gått sönder, är från ett Barbie Disney-set. 


~~~~~~~~~~ 

Ping

 Pings klänning vet jag inte varifrån den kommer! Lite dålig passform så det kanske är en klondress. Har inte kollat om den har nån etikett! Eller så hör den till äldre Barbiedockor, som inte har bellybuttonkropp. 



~~~~~~~~~~ 

 Chandra

Chandra har också hittat en klänning i Raquelles garderob. 

Hon skulle haft halsbandet som hör till också men jag tror inte jag har det! 


~~~~~~~~~~ 


Dionne

Dionne är inte så Clueless. Hon bär lite mix o match från olika håll. Osäker på exakt varifrån delarna kommer! 



Av Katti - 12 augusti 2014 22:24


Inte lika kul på svenska. Hämnarna, men det är ju vad Avengers betyder. Jag tycker de borde ha fått heta Protectors eller nåt annat löjligt. Det är ju bättre att de skyddar än att de ska ge igen. Nåja. Ett par av dem har fått följa med mig hem i alla fall. Önskar att de även hade Svarta Änkan, Black Widow som figur. Mattel har gjort henne i en serie av hjältinnor. Hasbro har bara grabbar. Eller Hulken. Undrar om han hade rymts i kartongen? sa min dotter när hon såg bilderna. Kan man ju undra. 


Nåväl, tillbaks till mina gubbar. Thor och Captain America. Tror de bygger på seriefigurerna, snarare än spelfilmerna. Har inte sett de animerade filmerna så jag vet inte men de ser båda mer maskulina ut, än deras mänskliga filmmotsvarigheter. Dessutom har de bilder från animeringen på boxarna.... Sådeså. 


 



¨




~~~~~~~~~~~


Iron Man har jag ju, men figuren jag har är från hans egen film. Det finns en Iron Man figur i samma serie som Thor och Captain Ameria, The Avengers Assemble-boxen också. Han är dock likadan som den jag har... 

Av Katti - 12 augusti 2014 22:00


Kunde inte låta bli. Det blev ett par Transformers och ett par Avengers (de kommer i nästa inlägg). Givetvis blev det en Bumblebee - men även en som jag inte såg häromdagen. Det var bara två rader av figurer o den här killen var gömd bakom ninjan. Optimus Prime! Den store ledaren i gruppen av Transformers. Som alla andra figurer jag köpt, tillhör de här den billigaste versionen o de är inte alls så detaljerade som de dyrare figurerna är. Nu vet inte jag om just Transformers finns i de dyrare o mer detaljerade varianterna. 


Optimus Prime 




Bumblebee 




 ~~~~~~~~~~~~~~ 


Bilderna nedan är ASMs officiella versioner av bilmodellerna av figurerna. Optimus Prime har eldsflammor i filmen men här syns de inte. 

 

Av Katti - 12 augusti 2014 00:16


En av de första kommentarerna jag fick på bloggen var från någon som tyckte den var läskig. Här är nåt annat läskigt. Läskigt i formen av urfult. Nån fånig klonserie med dockor jag aldrig har sett innan jag fick ögonen på de här i en ICA-butik i Härjedalen. Var tvungen att köpa en av dem. Det fanns två olika och de var likadana, förutom kläderna. 


Vanessa, A High school Student, Midnight Blue. Mmmm... Jo. 

Monster High-inspirerad fashiondocka? Med vampyrtänder. 

Halloween för jämnan? Vampire Academy? Nä. 


 

 Baksidan visar dockor o kläder som inte finns. 


 Helt klart Monster High-inspirerad logo. 


Läbbiga gula ögon. Eller är det hyn som är gul? Nåt är helt off på de här tjejerna i alla fall. Ögonen är rosa. 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards