Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 3 april 2014

kroppstyper - baby o barn

Av Katti - 3 april 2014 16:45


Det tillkommer nya dockor hela tiden. En del får en ny kropp, andra behåller kroppen men byter huvud, osv osv. Här nedan är en docka av nyare årgång. Det är trist att de bara har modellerat hår, och inget rotat! Blir mindre trassel i barnens lek - men att sen gå o hälla lim i Barbies huvuden i jämförelse... Nåja, strunt i det. 


Den nya lilla dagisungen har en kropp i hårdplast. Jag har tidigare visat upp set o dockor men här är en jämförelse med andra dockor. 


Första bilden visar den namnlösa flickan ("dagisbarnet" - DB) tillsammans med en av baby Nikki's kompisar (också namnlös, men med betydligt mycket mer personlighet!). De är lika stora. Ganska exakt lika stora. 



DB har längre ben och smalare kropp (det verkar vara ett genomgående tema bland nya dockor. Pinnsmala figurer). Armarna är snarlika, men närapå samma böj. Till skillnad mot Nikki o hennes vänner har DB en hals! Små dockor tappar ofta nacken. Se bara nedanför!

 


Båda barnen kan stå på egna ben men benvinkeln är olika. DB kan sitta utan problem. Nikki inte lika lätt med sina raka benfästen.  




DB o Nikkikompisen med Kelly: 


Kellysamlare kallar de här dockorna för NN Kelly ~ "NoNeck". De har ingen hals! Jag vet inte säkert exakt vilka Kellydockorna är men kommer så nära att jag nog kan säga att brunetten är Kayla och honungsblondinen Miranda. Kanske. De i sin tur har olika kroppar! Lit ekul, för barn är inte lika. Tyvärr försvann den här dockorna rätt snabbt. De såldes under ett par år bara, sen byttes Kelly ut mot Chelsea och de växte lite - o alla har samma kropp, med lite olika arm- o bentyper bara. 

Det kommer fler bilder av dem senare - tillsammans med alla andra barn. 


Jag har sett bilder på det där DB-plasthuvudet på en Kellykropp. Det måste ha sett underligt ut i verkliga livet! Om nu inte huvudet var större än på DB-kroppen. Miranda ovan, är ungefär lika lång som Kelly var - originalet av Kelly. Och huvudet ungefär lika stort... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards