Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 7 november 2013

Barbie Awards

Av Katti - 7 november 2013 17:36

Varför ska det vara så svårt att hitta en liten accessoir och identifiera den? Fick den här statyetten med en lot dockor och gamla kläder (det mesta hemsytt). Jag vet att jag sett statyetten nånstans men kan för mitt liv inte komma på var jag sett den, var den hör hemma. SuperStar-eran. Antagligen. Men vem hör den till? Till vad? Nåt lekset? en docka? Ett klädset? Har spanat i mina böcker men ännu inte hittat den. 

(o tack vare Facebook har den identifierats - nästan innan jag hann posta det här!)



Åsså har en toffel försvunnit. Plockade ur en kartong för att slå in dockorna i papper och i kartongen låg lite lösa skor. Bland annat en toffel till en Silkstone Barbie. Fick för mig att jag såg bägge tofflorna i kartongen när jag började plocka men, när jag senare skulle ta reda på skorna var en borta. Det fanns bara en toffel där. O det är en tunn toffel i röd filt. Lätt att sno för en liten, busig katt... För en sån har vi. O hon snor gummisnoddar och sånt. Har ännu inte knyckt nåt dockrelaterat *peppar peppar*. Men den där toffeln är borta. Jag vet att jag lagt undan en av dem en gång i tiden. Det låg en tomteklädd Kelly, en nalle med rött hjärta och en tomtenalle i lådan också så det kan tänkas att jag såg nån del av dem o visualiserade den saknade toffeln i färgerna där. Irriterande. Om det hade varit nåt så enkelt som en svart sko hade det inte varit nåt problem att ordna en ny, men de där filttofflorna finns bara till just den dockan, Highland Fling. Dockan själv står i en hylla intill mig, utan tofflor. Förstås. De ramlade av så lätt så jag tog det osäkra före det osäkra o la undan dem. Men var? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards