Kattis Dockor

Alla inlägg den 20 april 2013

Av Katti - 20 april 2013 00:13


Jag bjöd nyligen på en liten söt Kiddle och blev lite putt när jag inte rodde hem budet. Hade varit lite kul att ha henne till några svarta dockor - som extra. Extra bebis eller docka eller litet barn. Liddle Kiddles var små dockor i varierad storlek som Mattel skapade på sextiotalet. De fanns i en uppsjö varianter och alla har sin egen lilla fantastiskt underbara Mattel-charm. 


Senare i min jakt efter Kiddle-bilder av de dockor jag borde ha nånstans hittade jag denna. Men se... där var hon ju! Lois Locket. Den lilla svarta tjejen. O i mycket bättre skick än den andra jag bjöd på. Så kan det gå. Var så länge sen jag såg den här lådan o minnet börjar svikta lite. Liiite. 

Rödtotten är Bunson Bernie som var en liten brandman med egen brandbil. 

Blondie nedan är Howard "Biff" Boodle som hade med sig en liten dragkärra i rött eller gult, baseballkeps o boll. O byxor förstås. 

Lilla upponerbrunetten är Millie Middle som hade med sig en sandlåda med hink och spade. 

Tösen som tappat kroppen är Nurse Florence Niddle och nånstans har jag hennes gula barnvagn och babydocka. 



Några av desa "Original 24" jag vill ha är Calamity Jiddle på sin lilla fläckiga cowboyhäst, Lola Liddle med sin segelbåt, Sizzly Friddle med den urgulliga lilla grillspisen för uteplatsen och den lilla svarta Rolly Twiddle. Sen finns det givetvis några till som vore skitkul att ha. De är ju alla så SÖTA! 


Någon(annan)stans har jag ett par Liddles till. En liten grönhårig tjej utan ben o armar om minnet säger mig rätt, i grön klänning med spetsar på. Hon heter Apple Blossom och var en i ett gäng små Kologne-dockor. De kom i en plastförpackning i formen av en kristallkantig parfymflaska. 

Lois Locket är en av dockorna från just Locket-serien där de små tjejerna satt i ett berlockhalsband.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards