Kattis Dockor

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Katti - 3 mars 2013 23:27

Jag hittade en av mina "grails" för ett tag sen. BiBops Bibi. BiBops-dockorna såldes endast i Europa. I USA hette gruppen Barbie and the Sensations som bestod av Bopsy, Becky och Belinda. Becky var motsvarigheten till Bibi här. Svarta tjejen Belinda fanns inte i Europa utan var ersatt av Bobby, en kille. Lead singer i popgruppen var förstås Barbie - i båda versionerna. Jag har Bobby i kartong också. Nånstans. Som allt europeiskt är de inte alltför lätta att få tag i till vettigt pris. Detta trots att BiBops säkert var lika vanliga i Europa som Sensations i USA - även om amerikanska marknaden var (o är) något större.... 


Av Katti - 3 mars 2013 22:32

För rätt länge sen köpte jag några dockor på eBay och hade dem skeppade till en kompis i USA. Häromdagen hittade de så slutligen hem till mig. Här är ett par av dem. En av dem har jag sen förut men den här gången kom hon, Alice med sina kläder och Cheshirekatten. 



The Mad Hatter i Johnny Depps version.

Eller i Tim Burtons version med Johnny Depp under sminket och animeringarna. 

Väldigt vit hy har han i alla fall. Kan tävla med Twilightvampyrerna! 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards